YHTEYS-
TIEDOT

Taloyhtiöiden yhteistyökumppani | Ote Oy korjaa kaiken
“Yhteistyö Ote Oy:n kanssa oli positiivinen kokemus”
Ota yhteyttä

“Plussaa erityisesti Ote Oy:n asiakaslähtöisyydestä ja kattavasta kommunikaatiosta”

Vili Haapasaari on toinen korjausrakentamisen konsultointiin erikoistuneen Insinööritoimisto Kantava Oy:n perustajista, ja hän vastaa yrityksessä projektien rakennuttamisesta sekä valvonnasta. Hänen työnkuvaansa kuuluu muun muassa urakoitsijoiden työsuoritusten valvonta työmailla, jossa hän pääsee näkemään lähietäisyydeltä kuinka hommat käytännössä toimivat. 

“Yhteistyö Ote Oy:n kanssa oli positiivinen kokemus”

“Toteutimme vuonna 2021 yhdessä Ote Oy:n kanssa Pelican Self Storagen julkisivun kunnostusprojektin osoitteessa Mannerheimintie 102. Ote Oy toimi projektissa pääurakoitsijana. Projekti alkoi elokuun alkupuolella ja saatiin päätökseen lokakuun puolessa välissä. Kaiken kaikkiaan yhteistyö oli positiivinen kokemus”, Haapasaari kertoo. “Urakkaan kuului lähinnä kahta eri työvaihetta eli saumausta ja maalausta. Kohteessa uusittiin koko julkisivun elementtisaumat sekä ikkunoiden saumaukset. Elementit ja julkisivun teräsosat maalattiin. Koska kyseessä oli korkea rakennus, työ hoidettiin kokonaan rakennustelineitä apuna käyttäen.” hän jatkaa.

Kohteessa vanhan maalin irrottamiseen käytettiin pääasiassa kuivajääpuhallusmenetelmää, jonka avulla vanhat maalit puhdistettiin pois ennen uuden maalikerroksen lisäämistä. Menetelmässä kuivajääpellettejä puhalletaan paineilmalla, joka irrottaa vanhan maalin ilman ylimääräistä puhdistusjätettä eikä kuluta puhdistettavaa pintaa. 

Ote Oy:n toteuttama julkisivuremontti

Työtehtäviin tartutaan tehokkaasti ja hommat hoidetaan hyvin

Ote Oy:n toiminnassa Haapasaaren mielestä parasta ovat ammattitaitoiset työntekijät ja aliurakoitsijat, jotka tarttuvat työtehtäviin tehokkaasti ja hoitavat hommat hyvin. Jos ongelmia ilmenee, niistä otetaan itse vastuu ja ne hoidetaan niin, ettei muu urakka myöhästy. Aikataulun suhteen urakka onnistui myös hienosti ja valmistuikin ennen projektin määräaikaa. “Jos joku työvaihe venyi, tehtiin seuraava homma nopeammalla aikataululla. Näin Ote pysyi hyvin kokonaisaikataulussa kiinni. Urakka-aika oli myös kokonaisuudessaan suunniteltu riittävän väljäksi, ettei kiire päässyt iskemään missään vaiheessa. Näin pystytään välttämään turhat huolimattomuusvirheet ja takaamaan laadukas lopputulos” Haapasaari toteaa. 

Toimivaa tiedonkulkua kaikkien tahojen välillä

Erityiskiitokset Haapasaari välittää Ote oy:n asiakaslähtöisestä toimintamallista sekä kattavasta kommunikaatiosta, joka on rakennusalalla todella tärkeää, varsinkin ison kokoluokan projekteissa. Kommunikaatio kaikkien osapuolien välillä toimii tässä hankkeessa moitteettomasti ja tieto kulki pääurakoitsijan ja alihankkijoiden välillä tehokkaasti. Pääurakoitsija oli hyvin kartalla projektin tilanteesta ja he toimittivat tilaajalle muun muassa oman viikkoraportin, joka oli todella positiivinen lisä normaaliin tiedottamiseen. 

Asioista saatiin sovittua nopeasti ja tarvittavat henkilöt saatiin tilanteessa kuin tilanteessa nopeasti kiinni. “Kaiken kaikkiaan Ote Oy hoiti urakan todella hyvässä hengessä. Plussaa myös asiakaslähtöisestä toimintamallissa. Ote Oy:n sekä tilaajan välisten keskustelujen perusteella kohteeseen valikoitui itsestään puhdistuva maali, joka sopi kohteeseen todella hyvin. Ote Oy hoitaa hommat neuvottelevalla asenteella ja osaa tuoda esille vaihtoehtoja, jotka tuovat lisäarvoa asiakkaalle”, hän lisää.

OTA YHTEYTTÄ

Tutustu muihin asiakastarinoihin »

Luotettava kumppani logo Pintaurakoitsijat Jäsenyhdistys logo tikkurila väri ja pinta stark Wurth Weber lumon maalarimestarit rtv Helsingin Maalarimestariyhdistys logo

Copyright © 2022 Ote Oy